רישיון לקנאביס רפואי- מה צריך לדעת?

קנאביס רפואי הוא אפשרות טיפול שיש לשקול במידה והיו כמה ניסיונות כושלים להקל על כאבים חזקים שמהם סובלים על ידי משככי כאבים קונבנציונליים, כאשר הכאבים נובעים ממקרים חמורים של מוגבלות אורטופדית, ריאומטולוגית או נוירולוגית או במידה והמאבק במחלת הסרטן הותירה מלקות כירורגיות או כימיות. כיום כבר ידוע כי הקנאביס הרפואי תורם לא מעט לאנשים אשר סובלים מכאבים חזקים והוא יוצר תופעות לוואי שליליות זניחות בלבד. לא מעט מטופלים ברחבי העולם מדווחים על הקלה בכאב, ירידה בתופעות הלוואי של תרופות וכן ירידה ברמת ההתמכרות למשככי כאבים אופיאטיים באמצעות שימוש בקנאביס רפואי. יחד עם זאת בכדי להיות זכאים להשתמש בקנאביס רפואי יש צורך לקבל רישיון לקנאביס רפואי.

כיצד אפשר לקבל רישיון לקנאביס רפואי?

במדינת ישראל יש שתי דרכים לקבל מרשם לקנאביס רפואי: קבלת רישיון משר הבריאות כאשר מדובר על הדרך הפופולארית ביותר לקבל קנאביס רפואי או קבלת מרשם לסטיבקס שהוא תרסיס מבוסס קנאביס המאושר כתרופה הניתנת להתזה בחלל הפה. סטיבקס מיוצרת בתהליך מבוקר ומוקפד תוך עמידה בסטנדרטים המחמירים ביותר, כפי שנדרשים בתעשיית התרופות. ניתן לקבל אותו על ידי מרשם רפואי פשוט כאשר הוא מאושר לטיפול בכאב נוירופטי בחולי טרשת נפוצה ולטיפול בכאב כרוני ממקור סרטני.

לא מעט ישראלים קיבלו רישיון לקנאביס רפואי למצבי כאב קשים לטיפול. לפני ששר הבריאות מאשר את הרישיון הוא מוודא כי המטופל ניסה לא מעט שיטות שונות לצורך הקלה על הכאב שלו שאינן צלחו. כמובן שהבקשה של המטופל תהיה מגובה על ידי הרופא המטפל בו, על ידי גורמים מקצועיים במרפאת כאב ועוד, המעידים על ניסיונו של האדם להתמודד עם הכאב בדרכים אחרות שלא צלחו.

כיצד מרפאת כאב יכולה לסייע למטופל לקבל רישיון לקנאביס רפואי?

מרפאת כאב היא מרפאה אשר מגיעים אליה אנשים שסובלים מכאבים כרוניים שונים, אנשים שמתמודדים עם צלקות שנותרו להם בשל טיפול במחלת הסרטן, אנשים שסובלים מכאבים אורטופדיים קשים, כאבים הנובעים ממערכת העצבים או כאבים נוירולוגיים. במרפאה מקבלים טיפולים שונים, כאשר חלק מהטיפולים יהיו טיפולים תרופתיים, חלקם יהיו פולשניים לרבות זריקות ואפילו ניתוח וחלקם יהיו לא פולשניים לרבות טיפולי פיזיותרפיה, טיפולי ביודיפק ועוד.

כחלק מהנהלים החוקיים לקביעת הזכאות של פציינט לקבל אישור לקנאביס רפואי, משרד הבריאות דורש אבחון מרופא מומחה ועל כן, רופא מומחה במרפאת כאב אשר מכיר את המטופל, בדק אותו, הציע לו דרכי טיפול ורואה כי הוא עדיין סובל מכאבים, יכול לתת לו את האבחון אשר מעיד על כך שטיפול בקנאביס רפואי יכול לסייע לו. את המכתב המדובר יחד עם כל המסמכים הרלוונטיים שולחים לגורמים הרלוונטיים בכדי לקבל רישיון לקנאביס. לכן, אם אתם סובלים מכאבים קשים שלא עוברים, כדאי שתתחילו בלבקש הפניה למרפאת כאב שיכולה לסייע לכם.

 

שתפו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

כתבות שעשויות לעניין אותך

בלוג

דיגיטל ירוק אסטרטגיות מנצחות לשיווק קנאביס רפואי בעולם הדיגיטל

בעידן שבו הקנאביס הרפואי זוכה להכרה ולגיטימציה רחבה יותר, שיווק קנאביס רפואי בדיגיטל הפך לאחד האמצעים החשובים ביותר להגדלת מודעות וקידום מכירות. מותגים וחברות בתחום זה נדרשים להשתמש בטכנולוגיות דיגיטליות חדשניות ובאסטרטגיות שיווק מתקדמות כדי להבליט את היתרונות הרפואיים של מוצריהם לקהל היעד.