נגני גיטרה מקצועיים, האם זה דומה לספורטאים מקצועיים?

הרבה פעמים כשמדברים על פציעות בכף היד, מתייחסים לספורטאים אשר חווים אותן במצבים מסוימים, בין אם זה תוך כדי אימון ובין אם בתחרויות שונות. פציעות אלו יכולות להשבית אותם לתקופה ממושכת ובמקרים קיצוניים, אף לחייב אותם לעבור ניתוחים שיכולים גם לגרום להם לסיים את הקריירה.

ספורטאים מקצועיים או חובבים, אינם בעלי המקצוע היחידים שמתמודדים עם פציעות או כאבים בכף היד. ישנם הרבה מאוד בעלי מקצוע שעובדים עם הידיים, וחווים פציעות וכאבים כאלה. קבוצה משמעותית מתוכם הם נגני גיטרה מקצועיים או חובבים.

נגני גיטרה, בוודאי מקצועיים, מוצאים את עצמם לא פעם מתמודדים עם כאבים בכף היד, הן בגלל אופי השימוש שהם עושים בחלק זה של הגוף ובגלל העצימות והעומס. בפרט זה נכון כשמדובר על נגנים שמתאמנים ומופיעים מדי יום או מספר פעמים בשבוע, בדגש על נגנים שהנגינה שלהם היא סוערת ועוצמתית, מה שמחייב אותם גם להפעיל כוח מסוים בכף היד.

מאחר ונגני גיטרה משתמשים הרבה בידיים ומבחינתם הם כלי עבודה, בלעדיהם לא יכולים לנגן (ומי שנגינה היא המקצוע שלו, הרי שאם כף היד מושבתת, אזי שהוא לא יכול להתפרנס), הרי שהם צריכים לדעת כיצד להתמודד עם פציעות וכאבים ואיך לחזק את כף היד בשביל שיוכלו להימנע מכך.

עם אילו פציעות מתמודדים נגני גיטרה?

הפציעות הנפוצות של נגני גיטרה, נוצרות כאמור כתוצאה מעומס המוטל על היד כולה ובפרט על כף היד. כתוצאה מכך, יכולה להתפתח דלקת בכף היד, דלקת בגידים ובשרירים של כף היד, כמו כן, יכולה להתפתח דלקת באצבעות של כף היד, עד לרמה כזו שלא יהיה ניתן להזיז אותן, לא יהיה ניתן ליישר או לקפל.

במקרים מסוימים הדלקות והפציעות בכף היד עלולים לייצר רגישויות באזור, נפיחויות, וכאמור תחושת כאב שתורגש הן בתנועה והן במנוחה. אפשר שתוך כדי הנגינה, הנגן כבר יתחיל לחוש בכאב.

פציעות אלו דומות במובנים מסוימים לפציעות של ספורטאים במקרים מסוימים. לכך צריך להוסיף את העובדה שהיד של הנגן מונחת על הגיטרה בתנוחה מסוימת, ועם הזמן הוא עלול להתמודד עם מה שמוכר בשם "מרפק טניס" כאבים הנוצרים במרפק כתוצאה מעומס ואופן התנוחה בה מונחת היד במשך זמן ממושך. מדובר על פציעה, מוכרת וידועה גם אצל ספורטאים, בפרט כמובן אצל טניסאים.

איך אפשר להתמודד עם פציעות בכף היד?

נגני גיטרה מקצועיים וחובבים, יכולים להתמודד עם פציעות או כאבים בכף היד, על ידי צמצום העומס ועל ידי ביצוע תרגילים שונים לחיזוק כף היד. למשל, רצוי מאוד לקחת הפסקות של מספר דקות אחרי חצי שעה או שעה נגינה ולתת לכף היד זמן לנוח.

ככל שכף היד תתחזק יותר מצד אחד, ומצד שני תנוח ולא תנגן, כך יהיה ניתן לצמצם באופן משמעותי את הסיכוי להיפצע.

שתפו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

כתבות שעשויות לעניין אותך

דיאטה
בלוג

דיאטה און ליין – הדרך הנוחה והיעילה לרדת במשקל

האם אי פעם הרגשתם את משיכת המלחמה בין הרצון לנהל אורח חיים בריא יותר לבין הקצב הבלתי פוסק של שגרת היומיום שלכם? המסע לירידה במשקל, דרך שרבים צועדים בה בתקווה להגיע לפסגה החמקמקה של בריאות אופטימלית, מוצא את עצמו לעתים קרובות רצוף מכשולים. שיטות דיאטה מסורתיות, עם לוחות הזמנים הנוקשים שלהן ותוכניות הארוחות שקשה לעקוב אחריהן, נראות יותר ויותר לא מסונכרנות עם חיינו המהירים. בעולם שבו הנוחות שולטת, אין פלא שהרעיון של דיאטה מקוונת התגלה כמגדלור של תקווה עבור אלה המחפשים פתרון מותאם יותר לניהול משקל.

שייק
בלוג

תחליפי ארוחות לאורח חיים בריא, חיטוב וירדה במשקל

תחליפי ארוחות הפכו בשנים האחרונות לפתרון קל וזמין לכל מי שמעוניין להיכנס לתהליך של חיטוב וירידה במשקל מבלי להיכנס לדיאטה עם תפריטי תזונה מורכבים ומסובכים, תחליפי הארוחות ברובם מבוססים על חלבון ומעט פחמימות אשר בצורה מאוזנת מבטיחים למשתמש בקרה וירידה במשקל כל זמן שמתמידים ומקפידים על תזונה המשלבת אותם במהלך היום יום בצורה קלה נכונה ומאוזנת.